پنام تاش:حضور در آسيا تجربه ارزشمندي براي تيم جوان سايپا بود

پنام تاش:حضور در آسيا تجربه ارزشمندي براي تيم جوان سايپا بود

سرمربي تيم واترپلو سايپا معتقد است جام باشگاه هاي آسيا براي تيم او که ترکيبي از بازيکنان جوان و بزرگسال است، تجربه ارزشمندي بود.

 مهدي پنام تاش سرمربي تيم واترپلو سايپا درباره مسابقات جام باشگاه هاي آسيا و نائب قهرماني سايپا در اين رقابت ها  اظهار داشت : مسابقات جام باشگاه هاي آسيا به مدت 3 سال برگزار نشده بود به همين دليل تعدادي از تيم ها در آن حضور نداشتند. سطح مسابقات خوب بود. سايپا با ترکيبي از بازيکنان جوان و با تجربه و 2 بازيکن خارجي پا به اين رقابت ها گذاشت. جام باشگاه ها تجربه خوبي براي سايپا بود و خوشبختانه نتايج خوبي هم به دست آمد.

وي درباره حريفان سايپا تصريح کرد: تيم آستانه قزاقستان تيمي قوي بود که در اين رقابت ها دو ملي پوش خود را در اختيار نداشت. ما تا لحظه آخر با آنها جنگيديم. اگر بازيکنان خارجي را زودتر به ترکيب اضافه مي کرديم مطمئنا نتيجه بهتري مي گرفتيم. حريف ديگر ما تيمي از کره بود که بازيکنان ملي پوش اين کشور را در اختيار داشت. نماينده تايلند نيز يک دست و جوان بود. اين نشان مي دهد کشورهاي ديگر بيکار ننشسته اند و کار مي کنند.

پنام تاش درباره جوان گرايي در تيم سايپا بيان کرد: در ترکيب تيم سايپا 3 بازيکن زير 17 سال و 7 بازيکن زير 19 سال حضور دارند. هم سياست من به عنوان مربي و هم سياست باشگاه سايپا مبتني بر جوان گرايي و در نهايت نتيجه گرايي است. در ضمن تلاش مي کنيم به توسعه واترپلو ايران نيز کمک کنيم. توسعه واترپلو نيازمند توجه ويژه به رده هاي پايه است.

سرمربي تيم واترپلو سايپا به حضور نداشتن برخي از تيم ها در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا اشاره کرد و گفت: در اين دوره نمايندگان کشورهايي مانند چين، ژاپن و ازبکستان حضور نداشتند. ممکن است اين کشورها تيم هاي ملي توانمندي داشته باشند اما حضور نداشتن آنها در اين رقابت ها نشان مي دهد اين کشورها فاقد ليگي پويا هستند. خوشبختانه از کشورمان دو تيم به جام باشگاه ها اعزام شد و نتايج خوبي هم کسب شد. اين بدين معناست که ليگ ما برآيند خوبي داشته است و هزينه هايي که براي حضور سايپا و دانشگاه آزاد صرف شده است، ارزش داشته است.

پنام تاش عنوان کرد: واترپلو ورزشي است که در اروپا رونق دارد و اروپائيان در آن سرآمد هستند. اين رشته در آسيا مهجور مانده است اما با سرمايه گذاري، تمرين و صرف زمان زياد مي توان به آينده آن اميدوار بود.

سرمربي تيم واترپلو سايپا با اشاره به برگزاري مسابقات ليگ زير 17 سال بيان کرد: تيم سايپا نيز در اين ليگ تيم داري مي کند. من هم با تيم نوفلاح موفق به کسب مقام قهرماني در ليگ زير 17 شده ام.  پتانسيل خوبي از جوانان داريم. اما لازم است تورنمنت هاي خارجي نيز براي اين رده در نظر گرفه شود. ضمن اين که بايد بودجه اي در اختيار باشد تا بتوان اين رده را سازماندهي کرد. پخش تلويزيوني نيز به طور حتم به رشد واترپلو کمک خواهد کرد.

او درباره صدرنشيني سايپا در ليگ برتر اضافه کرد: به لطف خداوند تا کنون نتايج خوبي در ليگ گرفته ايم و صدرنشين هستيم. بازيکنان با هم متحد و هم دل هستند. تصور مي کنم کار در نيم فصل دوم سخت تر باشد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

SuperUser Account امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.