متولیان فوتبال دقت کنند؛

باشگاه سایپا پایگاه تولید امید و انگیزه جوانان ایران است

باشگاه سایپا پایگاه تولید امید و انگیزه جوانان ایران است

فربد بقایی در خصوص دیدار سایپا مقابل رایکا در هفته سی و سوم لیگ آزادگان، اظهار داشت: به جای صحبت درباره بازی از وضیعت لیگ‌های ایران بگویید. ای کاش اخلاق مدار و به دنبال آرامش نبودیم تا بخشی از وضعیت اسفناک موجود را توضیح می‌دادم. 

وی افزود: در ورزشگاهی بازی کردیم که تنها شرایط برگزاری مسابقه در آن، قلب پاک هواداران روی سکوهایش بود. مردم بابل لایق بهترین‌ها هستند،. آن‌ها فوتبال شناس و مهمان نواز بودند. از لحظه ورود ما به این شهر همکاری لازم را داشتند و اگر ضعفی هم بود به خونگرمی و مرام آن‌ها حتی نمی‌توان حتی فکر کرد. 

سرپرست سایپا گفت: چگونه سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقه در ورزشگاهی که سقف نیمکتش شکسته و نایلون پیچ است یا زمینی که پارک‌های سطح شهر چمنی به مراتب با کیفیت‌تر از آن را دارند، می‌دهد؟ سوال درمورد برگزاری مسابقه در این چنین ورزشگاهی بسیار زیاد است و صلاح نمی‌دانم به نواقص دیگر اشاره کنم چرا که قلبم برای بزرگی مردم این شهر به درد می‌آید. 

وی با اشاره به داوری این دیدار عنوان کرد: داوری تنها در این هفته نیست که در نتایج ما تاثیرگزار بوده بلکه در طول فصل نیز اشتباهاتی در قضاوت‌ها رخ داده که هیچ دلیلی برایشان نمی‌توان آورد. فیلم گل را هر بار می‌بینم نمی‌توانم قبول کنم که داوری در سطح لیگ برتر بازی را سوت زد چون داور که گل را نگرفته بود، نتوانست روی نظر اشتباه کمکش اعمال نظر کند. او مصلحت را جایگزین عدالت کرد. 

بقایی تصریح کرد: روز گذشته دو تیم در برابر هم قرارگرفتند که هردو به فوتبال خدمت می کنند، تیم بابلی که بخش خصوصی است و دلخوشی یک شهر شده و توانایی جمع کردن ۱۰ هزار هوادار را در ۹۰ دقیقه دارد. سایپا هم نقش بی بدیلی در توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی کشور دارد و همچنین افتخار و‌ غرور هزاران کارگر خط تولید واحد صعنتی بزرگ کشور است. دیروز در ترکیب رایکا عارف حاجی عیدی حضور داشت که در آکادمی سایپا شکوفا شد، به تیم ملی امید راه یافت و نیم فصل به صورت قرضی به کمک تیم زادگاهش رفت. خداراشکر او در ۲۲ سالگی مهره ارزشمندی برای این تیم است.
بقایی ادامه داد؛ باشگاه سایپا دارای فلسفه است و هزاران نفر در کنار آن امرار معاش می‌کنند. باید از مدیران ارشد شرکت سایپا برای حمایت از تولید امید و انگیزه برای جوانان ایرانی در این باشگاه، تشکر کرد چرا که متولیان فوتبال کشور در این مدت تنها به دنبال منافع شخصی بودند و سرنوشت باشگاه های ریشه دار و سازنده همچون سایپا برایشان اهمیتی نداشته است. صحبت مرا می توان در چینش داوری ها و احکام صادره و همچنین تابلوی اعلام آرای مجمع اخیر متوجه شد که نشان داد این حرف چقدر درست است و اهالی فوتبال به دنبال آرامش هستند، آرامشی که نبود و‌سایپا هم آسیب فراوان دید.
وی درخصوص شرایط اینروزهای سایپا افزود: تیم باانگیزه و تلاشگر است و شما بازی آخر را ببینید متوجه می شوید در بدترین شرایط برگزاری یک مسابقه هم خلق موقعیت صورت می گیرد، اما قضاوت اشتباه را دیگر چاره ای برای مدیرعامل، سرمربی و بازیکن نمی گذارد با اینحال پیراهن سایپا را علی‌ دایی‌ و دیگر کاپیتان های تیم ملی ایران بر تن داشتند و این تیم معرف بازیکنانی مانند کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، مهدی ترابی و علی قلی زاده بوده است که همگی نشان از بزرگی این مجموعه دارد.
وی یادآور شد: قهرمانی لیگ برتر را به هواداران و  باشگاه استقلال تبریک می گویم و از شما می خواهم تا دقت کنید که گل های حساس بازی های آخر آنها را بازیکنانی ساختند و زدند که در سایپا رشد یافتند و این بخشی از خدمت سایپا به کشور است سایپا که اکنون هم جوانانی در آن حضور دارند که کوه انگیزه هستند و تا آخرین لحظه بازی می‌جنگند. که همه چیز دست خودمان است و مطمئنا تمام اعضای باشگاه در تلاش هستند تا از این شرایط خارج شویم. 

وی در مورد فیلم درگیری پیروز قربانی با کادرفنی تیم سایپا، عنوان کرد: این فیلم خودش گویای همه چیز است. اینو اضافه کنم که بنده در آن لحظه به دنبال برقراری نظم و جمع‌وجور کردن تیم و هدایت بازیکنان به داخل رختکن بودم.
اما همانطور که در فیلم مشخص است هیچ یک از کادر فنی ما  که در این بازی البسه آبی به تن داشتند، حضور ندارند. پیروز قربانی مربی جوان، خوشفکر و‌ آینده دار فوتبال ایران است و ارتباط نزدیکی با کادرفنی و مجموعه سایپا دارد و امیدوارم فصل آینده در شرایطی متفاوت با این فصل برای او شاهد باشیم. 
بقایی در ادامه گفت: هنگام خروح تیم‌ها، بگومگویی بین پزشک تیم ما و یکی از اعضای تیم رایکا به وجود آمد. مشاجره‌ای شد و سرمربی رایکا هم که در حال خروج بود ناخودآگاه در این ماجرا حضور پیدا کرد. این اتفاق، تنها یک مشاجره بود که با دخالت اعضای دو تیم سریعا ختم به خیر شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.